De vliegreis en de eerste dagen in Australië! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marit Hilhorst - WaarBenJij.nu De vliegreis en de eerste dagen in Australië! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marit Hilhorst - WaarBenJij.nu

De vliegreis en de eerste dagen in Australië!

Blijf op de hoogte en volg Marit

15 Augustus 2014 | Australië, Airlie Beach

Hee allemaal!

Hier mijn eerste blog vanuit Australië! Afgelopen woensdag ben ik aangekomen en 's avonds begon de bustour die nu 3 dagen aan de gang is.

Maandag begon de reis naar de andere kant van de wereld. Om 15 uur afscheid genomen op het station en met de trein richting Schiphol. We volgen om 21.40 uur naar Dubai. Emirates is echt een topmaatschappij, we werden goed verzorgd, vooral de warme doesjes waren heerlijk haha. Na een nachtelijke (lees: ellendige > mama zat aan de andere kant van het vliegtuig :( en ik kon niet slapen) vlucht van Amsterdam naar Dubai waren we helemaal gesloopt. Op het vliegveld in Dubai moesten we 4 uur wachten op de vlucht naar Brisbane ... hmmm! Wat een inmens groot vliegveld is dat! Aan 2 medewerkers hadden we gevraagd welke gate we moesten hebben en allebei zeiden ze A24. Nouja dus wij naar A24. Gelukkig keek mama een uur van te voren nog een keer op de borden en toen stond er opeens gate A2. Echt heel handig, de medewerkers van het vliegveld #not. Eenmaal aangekomen bij de goede gate werden onze tassen grondig doorzocht. Natuurlijk hadden we niks te verbergen dus konden we snel gaan zitten! :) Om 10.25 vertrok de Airbus A380 (grootste vliegtuig ter wereld) naar Brisbane. Het was een mega lange vlucht van 13 uur. Na 6 uur dacht ik echt waar ben ik aan begonnen... maargoed je kan het vliegtuig toch niet uit haha dus je hebt niks te willen ;) Wel heel raar is dat je 13 uur vliegt maar je eigenlijk ben je 20 uur verder. Toch wel apart dat je dan aan de andere kant van de wereld zit!!

Na eindelijk geland te zijn, kwam het spannendste gedeelt: de Australische Douane! In het vliegtuig moesten we al een formulier invullen en die moesten we afgeven. Mama had teveel sigaretten bij zich ( je mocht er maar 50 meenemen en mama had 200 :') dus dat zou even spannend worden en er was ook een vraag of je de afgelopen maand op een boerderij was geweest met dieren. Haha noujaa, dat is natuurlijk logisch als je op een boerderij woont ;p. Eenmaal bij de douane moest mijn paspoort door 3 mensen gecheckt worden omdat hij niet herkend worden. Ik dacht nee... heb ik weer. Maar het viel gelukkig allemaal mee! :) Ook mama's sigaretten waren geen probleem en de boerderij was ook prima als we maar geen spullen bij ons hadden die met koeien in aanraking geweest. De hondjes moesten ook nog even snuffelen, maar onze coke was gelukkig niet ontdekt ;).

Dan besef je je dat je in AUSTRALIË bent! Wauw!! Om 6 uur s'ochtends wel te verstaan. Moe en alles, maargoed haha dat maakt niet meer uit. Om 14 uur stond nog 'eventjes' de vlucht naar Cairns op het programma, daar begon de bustour. Aangezien we 8 uur moesten wachten, hebben we een beetje lopen chillen op het vliegveld. De vlucht naar Cairns ging heel vlot. Als je maar eenmaal door de douane heen bent hoef je nergens meer je paspoort te laten, alleen je boardingpas. Als je 13 uur heb gevlogen valt elke vlucht mee haha. Met 2.5 uur waren we er ook. Koffertjes van de band afgehaald en gaan met die banaan: op naar het eerste slaapadres! Gilligans Backpackers Hostel it is!

We hebben tot nu toe 2 echte stressmomenten gehad haha en de eerste komt nu ;)
STRESSMOMENT 1: We werden met een airport shuttle afgezet bij het hostel. De chauffeur was echt heel raar, dacht dat mama en ik zussen waren..... Okee ik zag er na 48 uur dan ook vreselijk uit, maar zo ernstig.. Haha maar oke bedankt voor het compliment! :) Toen we bij de receptie stonden was mama aan het zoeken naar de papieren en ik keek naar de koffers: Nee WTF waar is de handbagage koffer???! Ooh nee die staat nog in bus.... Snel naar buiten gerend maar de man was al weg.. Meteen het nummer gebeld maar die nam niet op. Op straat gekeken of hij nog van de andere kant kwam en dat leek zo, maar alle bussen lijken daar op elkaar, echt vreselijk.. Maar mijn laptop en de go pro zaten erin, de belangrijkste spullen dus! Mama aan de receptie vragen of ze wilden bellen en dat deden ze. De koffer werd een uur later gebracht!! Oh zo blij!! Anders was het echt zo'n kut begin van de vakantie, maar het viel gelukkig allemaal mee!
Na dit 'incidentje' lekker gedoucht en kennisgemaakt + gegeten met de bustour groep. Was heel gezellig maar snel naar bed gegaan omdat we super moe waren van het reizen.

Donderdag was onze eerste echte dag van de tour. De jetlag viel mee, we hadden eigenlijk nergens last van, echt op! Elke dag als we in de bus zitten start hij (Dave) een liedje. Als je dit nummer (weet zo even niet de naam) later hoort zul je terugdenken aan je geweldige tijd hier! Echt heel slim bedacht :)
Eerste stop: Lake Eacham! Een wandeling gemaakt om het meer heen. Heel mooi regenwoud, echt prachtig. Op sommige plekken had je uitzicht op het grote meer, voor de rest veel gelopen met mooie bomen rondom het pad. Na de wandeling zijn we doorgereden naar onze slaapplek voor die dag: On the Wallaby hostel. Chill en gezellig hostel, wel klein maar was allemaal prima. Onze spullen gedropt en wat eten in Yungaburra city. Fish and chips it was! Jammie jammie!! haha
Toen kwam STRESSMOMENT 2:
Mama en ik wilden even wat eten halen bij de supermarkt. Toen we erheen liepen zagen we dat er buiten een pinautomaat hing. Er stond dat je met maestro en mastercard geld uit de muur kon halen, dus mooi met de pinpas aangezien dat het goedkoopst is. Kaart erin en 200 dollar opnemen. Alles afgerond en toen kwam er geen geld uit.... Echt wtf.. Naar binnen gegaan en verteld wat er aan de hand was, waar bleef mijn geld?! Na overleg bleek het dus aan de Nederlandse bankpas te liggen, zo dom en irritant. Er was niks afgeschreven gelukkig. De eigenaar ging met de bank van de geldautomaat pinnen maar die kon niks doen, helaas. Wel heel irritant want soms doet ook de creditcard het niet en dan kan je helemaal geen geld opnemen of betalen in winkels.
Na de lunch naar een chocolade en kaasfabriek geweest. De chocolade was heerlijk maar de kaas stonk vreselijk, blugh! Nog even bij het koeienmelken wezen kijken (het was 3 uur smiddags, een hele rare tijd om koeien te melken) en daarna verder naar de Millaa Millaa Falls!! Supermooie waterval! Helaas was te koud om te zwemmen, maar alsnog top :)

Volgende activiteit: vogelbekdieren spotten! Eindelijk Perry het vogelbekdier van Phineas en Ferb (tv programma van vroeger) in het echt zien haha! Dreams come true ;) Ze lieten zich weinig zien, maar toh prima foto's gemaakt. Het was wel een uitdaging haha! Om 19.00 uur in het hostel gegeten en om 20.00 uur vertrokken we weer. Nacht-kanoën stond als laatste op het programma van deze drukke dag. Toen we begonnen regende het nog niet, maar na 10 minuten kwam het met bakken uit de hemel... Gewoon doorgaan! De eerste boom-kangeroes gespot en ook de gewone kangeroe! Daar krijg je wel echt een kik van. Wat een mooie dieren! Toen de kanotocht klaar was, was iedereen zeiknat en koud, dus besloten we te staan in de bus. Anders zouden de zitplaatsen morgen helemaal nat zijn en dat is ook niks. Haha wat een rit, we vielen bijna telkens als dominosteentjes om ;) Snel douchen en opwarmen voor de kachel! Dat was dagje 1!

Vandaag de hele dag in de bus gezeten om in Airlie Beach te komen! Echt een party stad, heel erg leuk! Zo maar eens een kijkje nemen. De aankomende 3 nachten verblijven we hier, heel chill appartement dus helemaal prima :) Morgen staat de snorkelen bij de GREAT BARRIER REEF op het programma! Whoeehoee heel veel zin in!! Met de GoPro alles filmen en hopelijk lukt het me om volgende week een filmpje te uploaden!

Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen :)

Tot nu toe bevalt alles goed, het eten is lekker (erg belangrijk):)) en de groep is erg gezellig!

Spreek jullie snel!

Liefs Marit

• 15 Augustus 2014 - 14:32

Anne Vrieling:

Heeyy buurvrouwtjes! Wat supergaaf wat jullie allemaal doen en mooi dat de groep gezellig is. Die stress momentjes... Gelukkig is alles goed gekomen. Geniet er van!! Xx Anne
    P.s. wat schrijf je mooi, erg leuk om te lezen.

• 15 Augustus 2014 - 16:28

Astrid Hilhorst:

Leuk verslag!! En wat hebben jullie het mooi daar, op de stressmomentjes na,-)) Xx

• 15 Augustus 2014 - 17:43

Manon :

Hey Marit,

Super leuk om dit te lezen zeg!!
    Gelukkig dat het goed gekomen is met jullie stressmomentjes haha!
    Veel plezier nog daar, je gaat vast een leuke tijd tegemoet!!

Xx Manon

• 15 Augustus 2014 - 21:51

Lenzo:

Wooooow vett dat je in Australië bent ik ga al je blogs lezen

• 16 Augustus 2014 - 08:17

Jessica:

Hey Marja en Marit

Super leuk om zo'n verslag te lezen! Blijf dat vooral doen...
    Fijn dat alles toch goed is gekomen, hoop dat jullie geen stressmomentjes meer hebben.
    Heel veel plezier XXX Jessica

• 25 Augustus 2014 - 14:22

Geja:

Hallo jullie beiden,

Leuk om jullie verslagen te lezen(link gehad via Anne).
    Heel veel plezier daar, komt volgens mij wel goed toch????:)