Twee maanden voorbij gevlogen! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marit Hilhorst - WaarBenJij.nu Twee maanden voorbij gevlogen! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marit Hilhorst - WaarBenJij.nu

Twee maanden voorbij gevlogen!

Blijf op de hoogte en volg Marit

11 Oktober 2014 | Australië, Melbourne

Wow, alweer twee maanden weg van huis… Bizar! De tijd gaat zo allemachtig snel, niet normaal. Ik ben ondertussen echt van Melbourne gaan houden. Wat een heerlijke stad!!'

Inmiddels bijna vijf weken stage achter de rug en het bevalt prima! De receptiedagen vliegen voorbij. In het begin heb ik veel AM-shiften gedraaid (ochtendshiften van 7.00-15.30), lekker vroeg mijn bedje uit dus, maar nu wisselt het. Het is altijd gezellig met collega’s. Het team bestaat nu uit: Geke, Amy (Nederlands meisje), Sara, Greg en Martin. Ochang, een Nederlandse jongen, is net vertrokken voor een weekje vakantie, daarna komt hij nog een nachtje in Nomads slapen en vertrekt dan richting Nederland. De receptiemanagers zijn Helen en Jenna, Suzie is de generalmanager.

Elke week is hier weer anders. Meestal hebben we ‘weekend’ op dinsdag en woensdag. In het weekend doen we vooral sightseeing, haha. Er is ook zoveel te zien! Regelmatig hangen we bij de bar en drinken we gezellig wat met de staff. Tot nu toe heb ik al een hoop gezien en gedaan:

- Brunchen in het zonnetje in Docklands
- Melbourne Star dag en avondvlucht (ongeveer hetzelfde als the London Eye)
- 1e Chocolat moment > Max Brenner met Laura (verblijft in het hostel en uit NL) en Geke! Heerlijk!!
- Park chillings at the Flagstaff Gardens (zonnetje + muziekje)
- Turfbar!
- General Store; zit serieus om de hoek > vodka+pineaple! 
- Fietsen door Melbourne, wat een grap haha! Leuke helmen op en goed vermaakt met Amy en Geke.
- 2e Chocolat moment > Pancakes Parlour met Amy, Geke & Greg! Alle roddels met de receptiestaff weer grondig besproken. Ook de cultuurverschillen van Engeland en Nederland onder de loep genomen. ;) Komt er op neer dat wij een direct volkje zijn.
- Poffertjes! Omg, Amy vertelde dat er poffertjes op de Queen Victoria Market waren. Die moesten natuurlijk even getest worden. Ooh heerlijk! Poedersuiker is hier trouwens echt gewoon niet te vinden. Alleen bij die poffertjes kraam gezien, maar that’s it…
- $5 Domino’s Pizza! Haha al een paar van gehad. Zo goedkoop, niet normaal! Voor een goeie pizza 3.80 euro betalen, is toch geen geld dacht ik. Lekker voor na het uitgaan! Elke maandag ook hier pizza-day in het hostel. Al 3 keer moeten werken dus mooi gratis pizza!
- Crown Casino! Ik was nog nooit naar het casino geweest, dus was wel benieuwd! Groot…. Paar verdiepingen ofso. Roulette en blackjack gespeeld, had toch iets meer geluk bij roulette. Uiteindelijk viel de schade mee: 12.5 dollar verlies. Geke daarentegen had 70 dollar verlies, maar het was het waard!
- The Croft Insititute! Samen met Laura, Amy, Geke, Ralph (NL), een Schotse en Engelse jongen naar deze aparte maar vette bar geweest. Drankjes met spuitjes erin, wie verzint het!
- Biosjeeee. Super Thuesday @Hoyts in Melbourne Central. Lekker een middagjein de bioscoop gehangen. Primaaa! Step up all in!
- HARDWELL!!!!!!! Oh dit was echt een superavondje! Lekker Nederlands ook met Heineken;p Geke en ik moesten ’s ochtends allebei nog werken, snel omgekleed en richting de Music Myer Bowl. Wauw, wat is hij goed zeg. Hele avond met de Nederlandse vlag rond gerend. En nee… het is niet de Franse vlag (serieus iedereen dacht dat…). Ze zijn hier trouwens echt streng met alcohol. Om alcohol te schenken moet je RSA hebben. Als je die niet hebt, ben je echt de lul als je gepakt wordt. Maargoed die RSA-mensen checken je bandje en kijken of je niet al dronken bent enzo. Nu was het geval dat Geke bijna viel voor de controle :’) Haha, was zo grappig. Dus toen zei die vrouw dat we alleen nog water mochten. Nou, doeeiiii. We gaan wel naar de andere kant van het terrein om daar een Jim Bean Coke te scoren. Dat is trouwens echt een top-drankje! Maar twee Nederlanders gespot die avond, waren superveel Australiërs. We wilden nog naar de after-party maar daar kwamen we helaas niet in… Pizza gehaald en weer naar het hostel gegaan, aangezien mijn wekkertje om 6 uur weer ging! ;)
- Uiteten bij Nieuw-Amsterdam! Hier was ik ook al met mama geweest, was zo goed dat ik nog wel een keer wilde. We hadden nog aardig wat foodallowance (70 dollar in de week), dus deze maar eens goed besteed! Jammiee, vooral dat toetje… Omg, geweldig!
- Skydeck met Steven! Gezellig met een Engelse jongen uit het hostel naar het Skydeck geweest. Prachtig uitzicht over de stad vanaf de 88e verdieping. Je waaide bijna weg vanaf het balkon, maar eventjes intens genoten van Melbourne by night.
- Kamerfeestjes zijn het leukste! Gezellig goon (cheap wine) drinken met favourite French friend Jonathan, Kyle, Dom en nog veel meer leuke en lieve staffmensen.
- 3e Chocolat moment > Lindt Chocolade, jammmieee jammieeee (Sofie hahaha mooie herinneringen aan Praag!). Genoten van the Waffle Week na een ochtendje fietsen.
- St Kilda Beach! Ja, het begint lekker weer te worden!! Wiehoeee. Al een dagje naar het strand geweest en genoten  Live life to the fullest!
- Lunchmomentjes zijn heerlijk!
- Melbourne Zoo met mama! Super de kangoeroes die om je heen lopen te springen, haha. En eindelijk een WOMBAT gezien. How cute.
- Trams zijn echt leuk hier. Tram 35 is gratis en ziet er zo schattig uit. Melbourne heeft het grootste tram netwerk in de worldddd.
- Al die shoppingmals bezocht, wat een straf! God, Geke heeft echt een slechte invloed op m’n koopgedrag. Koop veels te veel hier. Maar super om een keer andere merken te zien. In Nederland ben je ook zo gewend aan je standaard merken. Nu een keer wat anders!
- Een abonnement genomen op de sportschool, ja goed bezig haha. Nog wel iets vaker gaan bezoeken, maargoed we doen ons best. Wel even zomer-klaar worden natuurlijk.
- Met Greg naar de BigW om pringels te halen, haha. Wat een geweldige, gezellige jongen is dat! Gier me altijd dood om hem. Nog Starbucks gehaald en gezellig gekletst met hem en Alejandro op een bankje in Swanston Street. #heerlijkezondagen
- Shopping in Docklands met Ochang, Geke en Steven omdat de ijsbaan dicht was… Binnenkort maar even de schade inhalen en gaan als er geen groepsles is!

Strange and funny moments
- In een ‘groepshug’ belanden met Sara en Suzie, omdat het kan! ;) Iedereen spreekt je hier aan met darling en andere schattige dingen. We zijn hier in Nederland toch wel iets te nuchter voor.
- Skypen met de fam. Hier was het zondagavond maar daar was het zondagochtend dus zat ik mooi aan de ontbijttafel! Haha zo grappig, om de gewone dagelijkse dingen even mee te maken.
- Er was een oude man in het hostel en die vond GlobalGossip (internet) een beetje lastig. Dus ik hem geholpen in de ochtend om een Japanse e-mail te printen. Maar de printer deed het niet. Ik wilde het later doen, maar iemand had zijn e-mail verwijderd. Aangezien ik het lullig vond voor die man, heb ik ’s avonds met mijn laptop nog even met hem de e-mail opnieuw gestuurd. Echt, wat een schattige man, maar ook een beetje apart. Hij bood me van alles aan om uit eten te gaan enzo. Ik vertelde ook dat ik naar Tasmanië wilde en hij woont daar toevallig. Hij zei dat ik maar moest e-mailen, dan kon hij me wel van alles laten zien. Ook had ie een hotel in Japan en kennissen in Darwin, dus als ik nog een keer naar Japan wil weet ik hem te vinden ;).
- Mensen die een 6share kamer hadden geboekt op HOSTELworld.nl en die vroegen zich af waarom er spullen op hun kamer lag…. Echt wtf. Ze vonden het niet normaal dat ze een kamer moesten delen en wilden hun geld terug. Nou doeii haha. Je boekt een kamer op een website speciaal voor hostels en je klikt op een 6share kamer, dus dan is de kans de je moet delen met andere mensen groot. Ga je klagen dat er mensen op je kamer zitten, haha mooie momenten bij de receptie. Sommige mensen :’)
- Koken in de keuken! Wat een gezelligheid altijd, je spreekt zoveel mensen telkens in de keuken. De keuken is wel waardeloos hier, maargoed daar kijken we wel doorheen.
- Stukje geschreven voor het Stieltjeskanaal magazine. Als trotse Stieltjeskanaal-inwoner werd ik gevraagd om iets over mijn tijd te schrijven in Australië. Natuurlijk doen we dat, echt leuk om wat te schrijven en dan foto’s van mama te krijgen dat het in het magazine staat! :)
- General manager en barmanager die allebei fkg dronken zijn. Suzie is echt een legende. Iemand zoals haar, daar heb je er geen twee van. Pracht mens. #slijmen Maar het is gewoon zo.

Goede vooruitzichten:
- Naar de musical Les Misérables! Ze boden Nomads gratis kaartjes aan om het te promoten en Geke&ik mogen mee!! Super leuk, ben echt benieuwd. Met een aantal staff leden gaan we daarvoor nog wat eten en dan genieten van een hopelijk, super musical.
- STEREOSONIC!!!! Geen verdere uitleg nodig, heb er zo’n zin in!
- Nog even opgegeven voor de Collorrun, maar die moet gelopen worden hier!
- Tasmanië na mijn stage!!

Vandaag verhuisd naar een nieuwe kamer, nu in 107 met Geke! Heerlijk een kamer voor ons tweetjes, ideaal!! Heel erg blij mee. Vermaak me echt prima hier, de tijd gaat zo hard. Moet ook maar eens hard aan de bak met school.. ha-ha. No worries!

Houd jullie op de hoogte lieve, lieve mensen!

Cheers mate! XOXO

• 06 November 2014 - 19:21

Marja:

Hey Marit,

Zo leuk om deze verslagen te lezen, we kijken alweer uit naar een nieuw verslag met al je ervaringen van afgelopen maand! Veel plezier daar!

Liefs je paps en mams