Eerste week Australië! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Marit Hilhorst - WaarBenJij.nu Eerste week Australië! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Marit Hilhorst - WaarBenJij.nu

Eerste week Australië!

Blijf op de hoogte en volg Marit

20 Augustus 2014 | Australië, Rainbow Beach

Hallo allemaal!
De eerste week in Australië zit er alweer op! Op het moment zit ik in de bus op weg naar het volgende adres: Rainbow Beach!

Nadat we vrijdagavond zijn aangekomen in Airlie Beach hebben we met de groep eerst wat gegeten. Overal zijn straatartiesten en in de barren zijn ook artiesten live aan het zingen, erg gezellig! ’s Avonds ben ik met 3 meiden naar de Down Under bar geweest omdat één van hen jarig was! Stappen is wel heel anders hier, iedereen danst veeeel uitbundiger ;) De drankjes zitten ook in allemaal leuke glazen, erg grappig! Er was een piratenparty dus er was veel volk! Nog iemand ontmoet die in Melbourne woont en die vertelde me dat Melbourne FOCKING AWESOME was, haha. Nou dat klinkt goed :p. Iedereen zegt hier trouwens awesome en dan met een Australisch accent. Het Australische Engels is soms wel moeilijk te verstaan, nog even aan wennen! Om 1 uur lekker naar bed gegaan aangezien de wekker om 6.20 uur alweer ging… Niks uitslapen, vroeg opstaan hier! Maar hierdoor haal je wel het meeste uit je dag. De bedden maken ze hier ook apart op, je denkt telkens huh waar is het kussen, maar die zit er helemaal ingerold.

Zaterdag was dan ‘de dag’ dat we naar de Great Barrier Reef gingen. Om 7.25 vertrokken we met de bus naar de haven, die busrit was echt nog geen 3 minuten haha. De boot vertrok om 8 uur. Het was echt een pokken eind varen, om 11.30 uur waren we er eindelijk. De golven op open zee waren best heftig, gelukkig hadden we pilletjes ingenomen waardoor we niet echt misselijk werden! We meerden aan op een platform dat in zee is gebouwd. Eerst gingen we met een bootje waar onderin ramen zaten de zee op. Je kon hierdoor al het koraal en de mooie vissen voorbij zien komen. Toch is het minder mooi om door de ramen te kijken. Zelf snorkelen is veel beter!! Wetsuit aan, duikbril en snorkelpijp op, flippers om je voeten, GoPro erbij en ready to go! We stonden net op het punt om het water in te gaan, ging een man de vissen voeren. De grootste vis met de naam George kwam ook wat eten halen. Wauw, wat een prachtig beest! Alle andere mooie visjes zwommen er ook omheen, supermooi op beeld staan! Toen was het moment daar, zelf het water in gaan! Eerst was ik nog een beetje spastisch, heb echt een hekel aan flippers.. Maar als je dan je hoofd onderwater steekt, dan zie je al dat moois!! Je flippert een beetje rond en af en toe kom je weer omhoog. Grote vissen, kleine vissen, alles was aanwezig. In één woord: prachtig! Je bent helemaal in trans, omdat je zo overrompeld wordt door al het moois. Toen kwam er opeens een man omhoog naast mij, schrok me dood!! Maar hij wilde een leuke foto nemen, nouja primaa. Uiteindelijk niet gekocht, omdat ik zelf ook foto’s had gemaakt. Van het zwemmen krijg je ook wel honger, gelukkig was op het schip genoeg te eten. Helaas wel koud eten, ik houd toch meer van warm eten, haha! Maargoed even opladen en voor een tweede keer de zee in. Nog wat filmpjes en foto’s maken en dan heb je het wel weer gehad. Je wordt ook best wel snel koud, ook al heb je een wetsuit aan. Omkleden en weer op de boot. Wat een ellendige boottocht in het begin. Dikke golven, niet normaal. We hadden een tafel voor onze groep voorin het schip, maar daar voel je de golven juist het meest.. ha-ha. Een aantal was ook naar achteren gegaan, die waren echt zeeziek. Mama werd ook niet lekker opeens, dus die kon fijn gebruik maken van een kotszakje ;p. Altijd lekker! Na 1.5 uur was de grootste ellende gelukkig voorbij. Tom, een bemanningslid, kwam gezellig bij de groep zitten (vandaag alleen maar meiden) om mee te kletsen. Wat een baan ook, hele dag een beetje chillen, ideaal. Was erg gezellig en allemaal spelletjes gedaan om te tijd te doden, zoals zoek de verschillen op de foto’s en woorden raden etc. Na deze intensieve dag gezamenlijk gegeten en toen richting onze kamer, aangezien iedereen helemaal kapot was.

Zondag, 17 augustus, was weer ongeveer hetzelfde ritueel qua tijden. Ook naar de haven enzo, maar dit keer gingen we zeilen. Een leuk paars zeilschip! Iedereen hoopte op niet teveel golven, gelukkig gebeurde dit ook niet. Heerlijk relaxt, het echte vakantiegevoel. We gingen varen om de Whitsunday Islands. Er zijn 74(!) Whitsunday Islands! Echt heel veel eilanden. Vandaag was de eerste echte dag met mooi weer en een strak blauwe lucht. (Hiervoor veel regen en bewolking gehad, temperatuur wel goed.). Op het dek met je haren in de wind, heerlijk! De planning was om naar Whiteheaven Beach te varen en dit deden we dan ook. Ondertussen was er ook nog een snorkelstop, maar ik lag wel lekker op het dek te zonnen!;) Een uurtje later kwamen we aan bij Whiteheaven Beach! Alweer zo’n prachtig stukje natuur. Ik blijf me telkens verbazen over al het moois wat dit land heeft. Heldere zee en echt en wit wit wit strand. Toen ik eenmaal mijn zonnebril afdeed, deed het gewoon zeer aan m’n ogen. Alles was zo helder! Anderhalf uur op het strand gelegen en leuke foto’s gemaakt met de groep, prima vermaakt! Hierna werden we weer opgehaald met een bootje die ons naar het zeilschip bracht. Omg, ik had zo’n honger. Gelukkig begon meteen de bbc!! Lekker m’n buikje volgestopt met van alles en nog wat. We gingen verder zeilen en na 2 uurtjes stopten we. We waren in een walvissengebied!! Een moeder en een kleintje waren in het water aan het zwemmen. Ze lieten zich vaak boven water zien! Heel mooi gezicht! Weer een bijzonder dier gespot :)! Nog genoten van de zonsondergang en toen was het alweer tijd om de boot te verlaten. Heerlijke dag gehad!

Na het varen, even gedoucht en richting de receptie waar we hadden afgesproken met de rest. Het diner stond op de planning. Bij alles wat je besteld wordt patat geserveerd…. Daar wordt je ook wel een beetje zat van. Na het eten gingen we nog even ijsje halen, Nieuw-Zeeland ijs wel te verstaan. We vonden het zo lekker de dag ervoor dat we besloten weer wat te halen. Er stond me vandaag toch een bitch! Niet normaal, zo jaag je je klanten wel weg. Maar het ijs smaakte er niet minder om ;). Vriendelijk gebruikt van de gratis wifi, aangezien je overal moeten betalen voor wifi, heel vervelend is dat. Ik heb al wel een Australische simkaart gekocht, maar moet hem nog even installeren en de nummers overzetten. Als ik hem over heb gezet horen jullie het snel, want dan heb ik ook een nieuw nummer. Is toch iets goedkoper voor de komende 5 maanden;p. Het was de laatste avond in Airlie Beach dus nog even een bar in! Helaas was het zondagavond dus was het niet echt druk. Wel vermaakt en met allemaal Australische mensen gepraat. De jongens zijn hier zeker niet verkeerd haha! M’n bedje maar opgezocht, omdat ik ook wel moe was van de dag.

Maandag, een nieuw begin van de week! Al een week weg van huis en er zullen er nog velen volgen. ;) Ik had dit hierboven op maandag getypt, maar waar we heen gingen was niks qua communicatie dus kon ik niks uploaden. Maar deze dag was een reisdag! Hele dag in de bus zitten, wie wil dat nou niet. In Australië is het wel minder vervelend dan in Nederland moet ik zeggen, haha, is toch iets meer te zien onderweg. We waren op weg naar Outback Cattle Station! Echt de Outback in  Totaal afgesloten van de buitenwereld zijn, is ook wel een keer fijn. Geen bereik met je telefoon, geen wifi en geen kranten. Dat beviel me wel, ook al heb ik nu (woensdag) wel de behoefte om even wat appjes te versturen en dit online te gooien. Maar het was dus een reisdag en we kwamen om 17.30 uur aan. We konden meteen aansluiten bij het eten. Bij het inchecken hadden we een hoed gekocht met een bandana, back to the Cowboy-tijd: HIHAAAA! Het eten smaakte goed en met een lekker kampvuur er bij was het ook erg gezellig en warm. Doordat we een hoed en bandana hadden gekocht, kregen we korting op het drinken. Tijd voor m’n eerste Australische biertje. Gold XXXX beviel me wel! Toen was het tijd voor Cowboy activiteiten. Leren zweepslaan! Het is echt moeilijker dan je denkt hoor, haha. Maar na even oefenen heb ik hem nu redelijk onder de knie. Daarna stonden de Cowboy-dansjes op het programma, ik houd d’r van! Last but no least: Bull Rides (op een mechanische stier zitten en zo lang mogelijk vasthouden). Nou, toen kwamen mijn innerlijke cowboyskills naar boven! Ik bleef het langste op de stier zitten van iedereen, dus ik was de winnaar, haha! Woehoee gratis drankje van de eigenaar!;) Even staan praten met hem en kreeg van iedereen felicitaties, haha. Andy heette de eigenaar, wat een held is dat zeg. Een hele slanke man, met lang krullend haar en een hoed op en een biertje in z’n hand. Nog net niet een graansprietje in z’n mond zegmaar. Hierna nog even gechillt bij het vuur en toen lekker gaan slapen! Dit leventje bevalt me hier wel :).
Dinsdag is Cowboy-dag! In de ochtend gingen we quad rijden. Nu zou je denken dat ik dat kan, aangezien we thuis ook een quad hebben staan, maar daar zat ik eerder altijd voorop bij papa. Nooit echt zelf gereden dus, maar die dag kwam vandaag. Perfecte omgeving om doorheen te rijden. Blauwe lucht, droge natuur, veel bomen en heuvels! De droogte zorgde ervoor dat er veel stof van de paden afkwam, dat maakte het wel vet! We moesten onze bikini meenemen, want we zouden naar het strand gaan. Ik had dit niet gedaan, aangezien het een halfuurtje zou zijn en daarna weer verder rijden. Eenmaal aangekomen bij ‘het strand’, bleek het een zwembad te zijn in de middle of nowhere. Wel super hoor, gewoon het zwembad midden in de natuur. Prachtig uitzicht, lekker water en wat zand ervoor, hebben ze goed voor elkaar! Om 12 uur waren we weer terug van het quad rijden. We konden meteen weer aansluiten bij het middageten. Lekker veel vlees eten hier, i love it! Vanaf 13.00 uur even met Ineke (een Nederlands meisje) op de kamer gechillt, onze vakantieverhalen schrijven in boekjes haha, moet ook gebeuren. Om 14.30 uur moesten we ons weer melden bij de bar, want we gingen weg met de auto naar de geiten. Andy reed in de auto en wij zaten achterop de wagen. Genietend van de natuur en een lekker windje scheurden we door het landschap heen. Hier kan dat gewoon allemaal, in Nederland zou dat echt niet kunnen. Als eerste gingen we leren schieten. Iedereen kreeg 5 kogels en hiermee moesten we op disks gaan schieten. Eerst vond ik het wel spannend, maar je moet het gewoon doen. Ik had 2 van de 5 raak, dat is toch echt niet slecht voor de eerste keer dacht ik! Van Dave (tourdriver) kreeg ik zelfs complimenten, hij vond me erg sportief ;) Toen stond het geiten vangen op het programma! Met Linda (ook nederlands) en Ineke vormde ik een team: Go-Dutchiess! Met een lasso probeerden Linda en Ineke een geit te vangen en ik moest hem brandmerken (niet echt hoor;)). Na 1 minuut en 18 seconden hadden we het voor elkaar. Haha was wel lachen.

’s Avonds weer ongeveer hetzelfde gedaan. Ik had zelfs mijn persoonlijk record verbroken met stier-rijden! Ik kwam t/m halverwege ronde 3
!
Vandaag (woensdag) een dagje in de bus zitten, met een mooi uitzicht natuurlijk en heel af en toe een kangoeroe spotten! Op naar Rainbow Beach!! Morgen gaan we naar Fraser Island voor 2 dagen, dat wordt echt mooi! Het verhaal is al lang genoeg nu haha, dus volgende keer schrijf ik even over de dingen die me zijn opgevallen hier en de verschillen met Nederland!;)

Tot nu toe vermaak ik me prima :)!
Liefs Marit

  • 20 Augustus 2014 - 13:38

    Ilona:

    Hoi Marit, leuk om je levendige verslag te lezen! En wat doen jullie ontzettende leuke en stoere dingen zeg!! Geinige foto's ook! You goooooo (cow)girl!!!! Dikke kus van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Marit

Actief sinds 28 Juli 2014
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 5833

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: